Direktlänk till inlägg 26 mars 2012

Man är maktlös inför livet

Av Behöver du inte veta - 26 mars 2012 20:33

Ibland när  barnen kanske inte lyssnar, tar av sig säkerhetsbältet i bilen eller cyklar utan hjälm - då kommer den där paniken. Tänk om det händer dem någonting!? Jag liksom går upp i varv inombords och känner bara att jag skulle inte stå ut med känslan om det hände dem något. Jag får panik och känner att jag inte vill lämna dem utan uppsikt. Sen tänker jag att man kan inte oroa sig för allt som KAN komma att ske, utan man måste försöka att leva i nuet och ge barnen lite extra mycket kärlek istället. Många människor går nog ofta och tänker "Det händer inte mig", men jag är tvärtom - jag tänker att jag är säkert den där en på miljonen som ska drabbas av något. Man kan inte styra över allt som sker i livet, men jag försöker tänka på att saker kan hända, att det kan ske olyckor. Vi människor är inte odödliga. Folk kan nog tycka att jag är fjantig, men jag tycker att jag är realist. Även om jag kanske oroar mig överdrivet så bryr jag mig i alla fall. Det är faktiskt värre att inte oroa sig för olyckor som kan hända barnen, särskilt om det är olyckor som kunnat undvikas eller lindras med hjälm eller bilbälte.


Jag funderar ofta på när jag kommer dö.. Det är ju i framtiden, men det är Ödet som bestämmer i slutänden... Ja, jag har sån dödsångest ibland så det är outhärdligt. Det känns som om livet är slut för mig. Jag vill ha livet framför mig, inte vara mitt i det. Jag vill liksom göra om och göra rätt. Leva om mitt liv. På något sätt måste man försöka ta tillvara på tiden som är just nu och göra det bästa av det, istället för att tänka på det som varit och på det som komma skall. Jag ska försöka komma ihåg det, att ta tillvara på tiden...   


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Behöver du inte veta - 11 september 2012 19:18

Har fixat och donat hemma och tagit hand om djuren, och nu är jag helt slut. Orkar inte mycket nu för tiden... Ser tv och slappat. Blir tidigt i säng tror jag! ;)...

Av Behöver du inte veta - 10 september 2012 18:54

Var på dbt idag. Brukar inte gråta inför folk, men när jag tänkte på att mitt psykiska dåliga mående är handikappande och att jag är rädd att jag blivit kroniskt deprimerad, då rann tårarna... Hämtade sen ut mediciner. Hade ingen aning om vad jag ...

Av Behöver du inte veta - 9 september 2012 20:43

Ska träffa ortopeden imorgon, Angående operation av karpaltunnelsyndrom. Men vänster hand är skadad och jag skäms att visa vad jag gjort mig själv. Två veckor sedan brännskadan.. Det läker dåligt och handleden är svullen och stel... ...

Av Behöver du inte veta - 8 september 2012 11:21

Det är ganska bra just nu. Är lite trött bara. Försöker kämpa på och hämta nya krafter igen efter min svacka. Försöker fixa och ta vid där jag slutade för två månader sen, försöker fortsätta leva mitt liv. Det är svårt att veta vad som utlöser mina...

Av Behöver du inte veta - 6 september 2012 18:45

Idag har jag haft huvudvärken från helvetet och kräkts. Fixade med hundarna på morgonen, sen sov jag hela förmiddagen. Sen fixade med hundarna igen, sen trodde jag att jag var frisk så jag tog en kopp kaffe. Det var jag inte. Ligger hemma och tar det...

Presentation


"Det som inte dödar det gör en starkare?"

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards