Alla inlägg den 29 mars 2012

Av Behöver du inte veta - 29 mars 2012 09:53

Jag har karpaltunnelsyndrom i båda händerna, men den vänstra är värst. Vad det är kan man läsa här: http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Karpaltunnelsyndrom/  


Jag har blivit opererad i båda händerna för några år sen och problemen försvann. Men nu har jag haft stora problem ett år tillbaka eller nåt. Jag börjar bli riktigt förbannad att jag ignoreras av vårdcentralen. Jag fick remiss för undersökning av nervfunktionen i händerna och de sa att det visade ingenting. De sätter elektroderna på underarmarna och jag tror att jag är så ärrig så det visar fel. I morse vaknade jag av att det ringde, men jag kunde inte ta tag i telefonen och svara för jag kunde inte röra fingrarna, händerna var stela och bortdomnade. 


Dessutom har jag en whiplash skada i nacken sen jag föll av min häst för 1,5 år sen som handikappar mig rejält. Att diska, att träna fotgående med hunden, eller bara sitta för länge kan utlösa svåra smärtor. Det enda som hjälper då är att jag lägger mig och vilar nacken. Jag klarar inte av att göra så mycket varje dag, så jag får ta saker i min egen takt. 


Jag är trött på att ha ont jämt. Jag har Norspan plåster (en slags medicin som avger en liten dos opiater varje dag) som jag byter en gång i veckan. Hade jag inte haft det hade jag inte stått ut alls. 


Jag lider av kroniska smärtor i alla leder till råga på allt, men det känns bättre när jag har det där plåstret i kombination med alvedon. Inte undra på att jag blir deppig egentligen, att gå runt så här med kroniska smärtor är plågsamt och drar ner humöret....


Men det är väl bara att bita ihop och hoppas att det inte blir värre. Fast det blir det.




Presentation


"Det som inte dödar det gör en starkare?"

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards