Direktlänk till inlägg 26 mars 2012

Ibland är saker inte som man tror

Av Behöver du inte veta - 26 mars 2012 12:20

Jag tycker att det är jobbigt att vara jag. Jag vill vara social, göra saker och uppfylla mina drömmar. Men jag själv slår krokben för mig själv hela tiden. Ibland vet jag inte ens vad jag själv vill... Jag vet att jag har fix idéer ibland och gör saker på impuls, men just då tycker jag att det är vad jag vill göra och är övertygad om att det är en bra idé. Oftast är det inte det. 


Jag försöker åtminstone, och jag är ingen elak människa. Jag försöker innerligt att göra bra saker, och jag vet att jag gör en hel del bra saker. Men människor har en förmåga att bara se det där lilla misstaget, och glömmer bort att se allt det där som är rätt. Jag har drömmar. Körkort, åka på hundutställningar med mina hundar... Resa. Men ibland känns det som att bestiga berg att bara göra en endaste liten grej. Jag försöker vara social och låter inte min ångest hindra mig, trots att jag ofta har panik inombords. Jag är inte en sådan som sitter och ser allt det dåliga, jag försöker att ta tillvara på det som är bra.


Nyligen fick jag ett mail av en väninna. Jag vågade inte läsa det för jag trodde att det skulle vara något som jag skulle ta åt mig av, och alltså må dåligt av. Att jag skulle få höra vad dålig jag är. Jag gick i en vecka och funderade på vad det stod och försökte hitta ett tillfälle att läsa det när det kändes "rätt". Till slut försökte jag övertala mig själv om att text inte dödar, jag måste kunna ta kritik och åsikter från folk utan att känna att de hatar mig. Så när jag hade ett tillfälle med en realistisk tanke så tog jag mod till mig och läste. Det stod inte ens något dåligt. Klart det var lite "skäll", men det var ju en befogad. Poängen var att jag måste kämpa att leva, försöka ta mig framåt trots att jag känner mig deppig ibland.


"Hej. jag tycker verkligen inte skit om dej och det vet du men jag blir förbannat besviken på dej. då saker går emot dig ja då hanmnar du på sjukan. VARFÖR du är inte svagare än vad jag är, du bara tror det. Du måste vara målmedveten och inte braka ihop."  "... men FAN ingen tycker synd om mej mer än jag själv. ALLa andra går vidare i livet det är då bara jag som halkar efter och ingen tycks vilja vänta på mej..." "Lite hårda ord till dej men räta på dej hur svårt hur det än är, både du och jag tar oss fram på egen vilja inte andras. Ha det gott tösen så hörs vi. Du vet ju att jag tycker att du är bäst KRAM."


 


En helande stund för själen är att sitta ute i naturen och lyssna på fågelkvitter... och se hundarna leka. Då är jag lugn.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Behöver du inte veta - 11 september 2012 19:18

Har fixat och donat hemma och tagit hand om djuren, och nu är jag helt slut. Orkar inte mycket nu för tiden... Ser tv och slappat. Blir tidigt i säng tror jag! ;)...

Av Behöver du inte veta - 10 september 2012 18:54

Var på dbt idag. Brukar inte gråta inför folk, men när jag tänkte på att mitt psykiska dåliga mående är handikappande och att jag är rädd att jag blivit kroniskt deprimerad, då rann tårarna... Hämtade sen ut mediciner. Hade ingen aning om vad jag ...

Av Behöver du inte veta - 9 september 2012 20:43

Ska träffa ortopeden imorgon, Angående operation av karpaltunnelsyndrom. Men vänster hand är skadad och jag skäms att visa vad jag gjort mig själv. Två veckor sedan brännskadan.. Det läker dåligt och handleden är svullen och stel... ...

Av Behöver du inte veta - 8 september 2012 11:21

Det är ganska bra just nu. Är lite trött bara. Försöker kämpa på och hämta nya krafter igen efter min svacka. Försöker fixa och ta vid där jag slutade för två månader sen, försöker fortsätta leva mitt liv. Det är svårt att veta vad som utlöser mina...

Av Behöver du inte veta - 6 september 2012 18:45

Idag har jag haft huvudvärken från helvetet och kräkts. Fixade med hundarna på morgonen, sen sov jag hela förmiddagen. Sen fixade med hundarna igen, sen trodde jag att jag var frisk så jag tog en kopp kaffe. Det var jag inte. Ligger hemma och tar det...

Presentation


"Det som inte dödar det gör en starkare?"

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards